Playa de muro

Spenderade gårdagskvällen på stranden med ett gäng lifeguards. De mycket vältränade männen skulle tävla i trekamp med simmning, cykling och joggning. Imponerande då jag inte ens orkar en kilometer... Trevlig utsikt, människor och en äpplekaka och en donut som följde med in i drömmarna... Tror jag ska be om receptet på denna spanska äpplekaka.
Vi befann oss i Playa de muro, vilket ligger precis nedanför Alcúdia. Fick skjuts hem utav en äldre spanjor vilket tillfället tvingade mig att tala spanska. Roligt att öva på det som annars bara finns inom skolans väggar även om ordföljden blir fel (Ibland bara en-ords-meningar) och jag låter som en äkta invandrare. Intressant är det iaf att höra hur spanjorerna tycker Sverige är fint och att svenska kvinnor har de vackraste ansiktena. Men hur Sverige är fint i deras ögon kan jag dock inte förstå. 

Ska njuta av denna sista månad i paradiset. Värmen sjunker om någon vecka och snart anländer hösten. Men nu, Back to the beach!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0