Exotiska frukter med vit chokladsås och cocosrom

Ännu en trevlig kväll har spenderats på Mallorca. Kvällen till ära bestämde jag mig för att slå till med en något nyttigare dessert. Eftersom vi under förra kvällen inhandlade en härlig cocosrom och njöt av Piña Colada blev jag inspererad till att avnjuta någonting liknande i efterättsformat. Reselutatet blev mycket lyckat och jag tänkte nu ge er receptet.

Tankarna av denna dessert med dess frukter och oemotståndliga blanding av vit choklad och cocosrom går direkt till sommar och långa dagar på stranden i skuggan av ett palmträd. Ispirationen flödar, hoppas ni gillar det!
3 - 4 pers
Exotiska frukter med Vit chokladsås och cocosrom:
100 g vit choklad
½ dl grädde
1 tsk vaniljsocker eller 1 vaniljstång
2 - 3 matskedar Cocosrom

Bananer, kiwi, mango, ananas, persika. Välj frukt och mängd efter behag

  • Skär upp den valfria frukten i mindre bitar och lägg upp på tallrikar eller i skålar. 
    Värm grädden i kastrull och tillsätt chokladen så den smälter. Tillsätt vanilj och
    cocosromen. Smaka av och möjligtvis öka mängden rom. 
    Häll över chokladsåsen över frukten och servera medans den är varm.
Tips: Servera med en exotisk drink t.ex Piña Colada, mycket gott tillsammans!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0