Market in Alcúdia

Lämnar nu Tutankhamon för kvällens efterrätt - Jell-O. Firar med Akhenaton, lingua latina och mannen i soffan. Vädret är kallare men ännu behagligt. Spenderade förmiddagen på Alcúdias marknad. Underbart mysiga söndagar och tisdagar i byns gamla gränder lockar folk från alla håll. Spanjorer och de få turister som ännu är kvar (Ligger på stranden i höstkylan och regnet) samlas på torget i staden för att handla oliver, nötter, kött, kläder, fikabröd, skor och smycken. Glöm svenska marknader - Här är mysfaktorn hög. Nöjt mig med en söt julklapp till syrran och skor till mig själv. Missa INTE marknaden!

Nu återgår jag till min Jell-O och hettiterna. Adios!

(Jell-O med hallonsmak och äppelbitar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0