Hot soup for a cold day

Har ännu en gång fått uppleva hur det är att vara sjuk på denna ö. Som tur är följde vädret med i min stämning. Är fantastiskt när de regnar och åskar här - känns precis att man är mitt ute på havet. Älskar denna ö!
Känner mig äntligen bättre, så pass att jag orkar laga lite lunch. Värmer upp mig med en underbar soppa och hoppas på lite välmående. Den var mycket god och ger er här nu receptet - en mycket enkel soppa perfekt för de kalla höstdagarna i Sverige!

Hot Soup
Vatten
Mjölk
Champinjoner
Lök
Valfri Buljong
Pasta



Koka upp vatten och tillsätt hackad lök och champinjon. Låt koka nån minut. Sänk värmen och häll i mjölken och buljongen. Rör om tills buljongen spritt sig och häll i pasta. Låt smuttrna några minuter och servera varm.
- Mät upp alla ingredienser efter eget behag. 
- Smaka av och tillsätt mer vatten om så behövs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0