Fall is here

Njuter av dagen med en spansk delikatess direkt från mataffären. Finns mycket goda bakelser här, ofta liknande wienerbröd med choklad i, vilka inte går att få tag på i Sverige. Och endast för 1 euro!
Studerar latin för fullt och lyssnar på spännande föreläsningar om arkeologi. Njuter av eftermiddagskaffet och bakelsen i förberedelse på dagens joggningstur. (Om jag ack kunde motstå bakelserna...)

Inser med sorg i hjärtat att livet drastiskt kommer förändras inom en mycket kort tid. Om två veckor sitter jag på planet. Känner förväntning, spänning men också ledsamhet att sommaren är över. Över en natt förändrades luften och solen är svagare. Hösten har nått Alcudia och det är dags att dra sig tillbaka.
Temperaturen varier nu den kommande veckan mellan 26-21 grader. Luften är ganska kylig och det blåser mycket men ändå ligger turisterna som sälar i solen och ska absolut gå ner i det kalla havet. Mallorca är ju ändå Mallorca? Känner mig tacksam över de erfarenheter jag fått och det jag har fått se under sommaren. Har älskat detta ställe sedan jag var 10 år - känslorna är inte förändrade. Nu måste jag ut och njuta.


Have a wonderful day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0