Kladdkaka fantastico

The mallorquin desperate housewife is back in the kitchen... Cakes' in the owen and the house smells like sweet delight chocolate. Just a absolute sinful joy...


Tillbaks i köket, denna gång med en härlig kladdkaka. Har provat olika sorters kladdkakor sedan jag var barn och konstigt nog få har varit goda. Under sommaren på Mallorca har jag provat mig fram i kladdkakornas värld och tänkte idag presentera en kladdkaka som höll mycket god standard. Chokladsmaken är fyllig, konsistensen är perfekt kladdig och kakan blev fin. Testa denna kaka, mycket god och en värd ledare i sökandet efter den perfekta kladdkakan!
100 g smör
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 dl mjöl
½ tsk salt

Smält smöret i en kastrull. Blanda ägg och socker poröst och blanda sedan försiktigt i resten av ingredienserna. Blanda försiktigt så att luft inte kommer in i kakan och gör den torr. Häll smeten i en smord form och grädda i 175g i 15-20 min beroende på hur kladdig du vill ha den.
Servera med grädde.

Hoppas kakan smakar och att ni kan njuta precis som jag gör nu. Får dock vänta med att trycka i mig denna kaka, fisken och middagen väntar om någon timma. Receptet går direkt till min receptbok, jag hoppas ni finner samma nöje!

Hasta luego!

Kommentarer
Postat av: vincent



Hello,



We bumped into your blog and we really liked it - great recipes YUM YUM.

We would like to add it to the Petitchef.com.



We would be delighted if you could add your blog to Petitchef so that our users can, as us,

enjoy your recipes.



Petitchef is a french based Cooking recipes Portal. Several hundred Blogs are already members

and benefit from their exposure on Petitchef.com.



To add your site to the Petitchef family you can use http://en.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form or just go to Petitchef.com and click on "Add your site"



Best regards,



petitchef.com

2011-10-06 @ 21:00:52
URL: http://en.petitchef.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0