Behind the masquerade

Vi försöker undvika att dö.

Än är det inte hemskt, nu är det värre. Vad som komma skall, det vet vi inte än. Det enda vi vet är det vi ser precis framför oss.

Framtiden dåtiden och världen runt omkring oss, den är suddig för enstaka individer. Vi kan inte betrakta det vi inte ser. Inte ens dit ögat når kan vi förstå.

Så vilka är vi och vad är vi här för?

Som marionetter i ett dockspel.


Bakom masken, vad är vi då?


Jag känner en dödslängtan, men jag är rädd för att dö.

Jag vet vem jag är, men jag blir förvirrad när min identitet sätts på prov.

Vi vet vad vi känner för den vi älskar, men när frestelsen dyker upp blir vi någon annan.

Vad vi är, är det vi inte är. Vad vi önskar, är det vi fruktar. Så vad sker?

Hur kan den mest intelligenta personen vara så osäker medans den största dåren vara så säker?


Svaren är dolda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0